Tyvärr så resonerar inte alla länsstyrelser på samma sätt i alla frågor men det gäller ju också t ex Svensk Bilprovnings olika stationer.
Som jag har tolkat kamerafrågan så är det OK med kameror på hjälmar och i bilar så länge som de slås på aktivt av en person och används endast när de är "bemannade" för att dokumentera en insats. Fjärrstyrda kameror eller kameror som slås på automatiskt är alltså inte OK utan tillstånd från länsstyrelsen. Utan tillstånd från respektive anläggning är det förstås också förbjudet att filma där det råder fotoförbud. Det står ju alla fritt att fotografera eller filma på allmän plats. Vissa landsting, t ex här i Sörmland, har infört fotoförbud inne på vårdinrättningar. Jag var därför tvungen att be om lov för att få fotografera på BB när min dotter föddes.
Diskussionen som har förts i Malmö har handlat om att räddningstjänsten har velat dokumentera vad som händer runt brandbilarna ur bevakningsperspektiv för att förebygga t ex vandalisering, alltså inte dokumentation av själva räddningsinsatsen. Det gjorde att länsstyrelsen knorrade till en början.