Tack Scaniaolsson,tänkte nog att du hade svaret...
För ett antal år sedan hade Svedala en Volvo F7 som förstabil (32 591) och visst köpte väl Teckomatorp även den eller minns jag fel ?
Den som är till salu nu,har tydligen gått i Huddinge kommun,vilket man kan se om man förstorar en av bilderna på KVD:s site,när hamnade den i Teckomatorp ?
JS: Något höjdfordon har inte funnits sedan jag flyttade till kommunen 2005 och jag tvivlar lite grann att vi får någon ny,ryktet säger att "kommunhuset" vill gå med i Räddningtjänst Syd och då blir det väl en "gamling" från staden...
Räddningstjänsten i Svedala är i mitt tycke en välskött organisation som klarar sig själv men det kanske finns fördelar med stordrift.
Hävaren som Trelleborg fick för ett tag sedan bemannas med samma personal som sköter vattendykningen i deras kommun så dit kan inte Svedala ringa om det inte är riktigt illa.
Jägersro/Malmö är "förstastation" om jag har förstått det rätt annars blir det station Lund som får ställa upp,några fler finns konstigt nog inte i närheten.
Visst är det dyrt med höjdfordon men här i Svedala behövs det,dom har redan färdigställt två höghus och fler är på väg...
Vi får se vad det ger men tummarna kan vi alltid hålla
Tillägg: Den nya basbilen har Bio for c, A-skum och X-fog miljösläckmedel,vilket även Landskrona har och det var därifrån dom fick inspirationen...