Hejsan Roger!
Tack ska du ha!
Så rätt så! Tror att min hemstad Kristianstad hade bilarna kvar till 1966, då Landstinget tog över verksamheten i september det året. Du kommer väl ihåg bilderna du fick av mig där en Ford fortfarande hade ambulanslampan kvar 1969.
Det med sökarlampan missade jag helt! Liksom att saftblandaren skall vara röd. Det vet jag mycket väl men jag har väl byggt för många polisbilar den sista tiden där lampan var orange
Tack för infon om dekalernas olikheter! Och det var tur att det blev rätt på denna modell, det inget jag kunde utläsa av originalbilden.
Naturligtvis får du använda bilderna! Och fler modeller lär följa
Ja, Kristianstad var bland de sista.
Skall vi vara riktigt noga så upphörde bolaget Räddningskåren AB med sin verksamhet årskiftet 65/66. Ambulansverksamheten hade en tid tidigare övertagits av
Räddningskåren - Trafikavdelningen, ett bolag som Bärgningskåren övertog 1 jan 1966. Men detta var inget som syntes utåt - alla fordon och uniformer m m var sig lik. Det var sedan Bärgningskåren som sålde ut alla ambulanser och div radio- och kontorsutrustning m m i slutet av 1966 och i början av 67.
Här finns ett exempel på en annons. Kanske är "Din" bil med:
http://www.tow.se/samling/sam40166.htmFinns de sista RKN-dekalerna att köpa?
Kunden som Du byggt bilen åt? Sådana kunder är högst intressanta. Har kunden någon anknytning till RKN eller äldre ambulansverksamhet och kan Du i så fall sätta honom i förbindelse med mig?