Gammal tråd som fortfarande är aktuell...
I 2012 hade föreningen 44 â€Âgillare†på Facebook men idag den 17/7-2017 har dom ökat till 1070 st
Vi medlemmar måste kanske omvärdera vad som är bäst för föreningen.
Forumet har 139 st medlemmar och alla är nog inte så aktiva, några har säkert lämnat utan att meddela och då blev det ännu färre som kan skriva...
Forumet är bra men sidan skulle behöva moderniseras.
Facebook är det nya och halva svenska befolkningen har ett konto på Facebook.
Fram till för någon vecka sedan fanns det en grupp på Facebook som kallade sig UtryckningSweden men tyvärr stängde admin ner sidan och vägrar öppna/överlåta av personliga skäl.
Hade vi medlemmar drivit en sådan grupp/site, då tror jag nog att vi skulle kunna öka antalet betalande medlemmar något men inte så värst mycket, modernt folk läser inte tidningar även om det finns massvis med fina färgbilder i bladet...
Vad sägs om att göra ett försökt med att låta â€Âgillarna†få dela bilder och tankar på vår Facebooksida?
Bilder som hör hemma i vår tidning skall naturligtvis förbli i tidningen!
Gruppen bör vara sluten så att var och en får â€Âansöka†om medlemskap, annars kommer det bli totalt kaos och det slutar bara med att gruppen stängs ner och det vill nog ingen seriös veta av...
Regelverket måste vara lika tufft här som där, inget tjafs, OT eller bildstölder skall tolereras.
Med tanke på att det finns mycket folk i blåsljusvärlden som besöksgruppen har träffat under åren, så tror jag nog att vi kan locka till oss många seriösa människor som är vana vi Facebook men kanske tycker att ett forum känns lite föråldrat...
Nu har jag sagt mitt, någon som känner för ett svar ?
Flemming S-1048