Skarpsynt!
I nästa släckbilsrokad kanske 1110 (TBR262) var tänkt att bli 1410 och man valde att göra rokaden i förväg och att RSE997 därför hamnat tillbaka som 1110. Den bör väl hamna som 1510 i Näshulta så småningom.
Ja tänk vad man är tokig och kan sitta o titta på och efter om man har tråkigt.. eller har ett underligt intresse..
Näshulta.. ja kanske det..?
Själv tycker jag att det är kanon att de satsar på Västermo!! MEN.. ska man inte titta på antalet larm och sätta resurserna där de används mest..?
1 Eskilstuna - ha absolut nytt på alla fronter. Är det ny släckbil påväg till E-tuna nu om byteskarusell är igång - kul isf.!!!!
2 Torshälla - ha så bra det går med tanke på hur mkt mera larm de gör i förhållande till de övriga (mer än de övriga 3 mindre stationerna ihop) (TBR262 till Torshälla)
3 Västermo - Samma sak här, så bra det går men med tanke hur långt bort de är från civilisationen... (Nuvarande 2 41-1310 till Västermo)
4 Ge Ärla nyare bil än Näshulta med tanke på att de har dubbelt så mkt larm än Näshulta. (fd Västermobilen RSE997 till Ärla & nuvarande 2 41-1610 till Näshulta)
Grundar min åsikt på att det är bättre att resurserna används istället för att stå standby..
Har sett att Ärla går på mera förstärkning mot Eskilstuna nu och då är det ju bättre att de har mera "krut" i bagaget. Sedan byggs det ju en logistikanläggning där ute som ska bli enorm, kan tänka mig att Ärlas larmsiffror då kommer öka också.. samt att de har fler trafikerade vägar med olyckor, tex. Rv53, vägen mot Kjula samt flera hushåll i sitt område, samhällen som Ärla - Hällberga. Därtill kommer ju en sovande flygplats som verkar ska vakna ur sin skönhetssömn...
Näshulta har Lv214 som störst olycksrisk.
Här i Västerås MBR har ju stationerna Skultuna, Hallstahammar, Kolbäck, Surahammar, Virsbo styrkeledarbilar hemma (2 24-1xx60 bilarna) 2 41-1360 i Torshälla kör ju på denna princip, är det ngt för Västermo att haka på samma sak till en början i Eskilstuna räddningsområde, för att sedan prova i tex. Ärla?
Blir det bil i Kvicksund på 24 tim basis i hemmet så tror jag ändå att Västermo & Ärla kommer ha större omfattning på larm än den??
Samarbete med Strängnäs, Flens RTJ om tex IVPA från 2 41-1660 med den i någon brandmans hem? Samt IVPA på 2 41-1460 på samma sätt? Det är långt för ambulans från E-tuna, Katrineholm, Köping - Arboga om det är brådskande hjärtstillestånd!
Bara mina tankar