Vad gäller Chevrolet så används de ju nästan enbart i Sverige och Holland i Europa.Anledningen är krav på stor lastförmåga ihop med fartresurser säkerhet och framkomlighet. Även ekonomin kan faktiskt bli god pga man flyttar över skåpet till nytt chassit. Dessa bilar har ju blivit vanligare på senare år, någon jag inte kunnat tro. Ett bekymmer är att det kommer bli svårt att få en transportbil/pickup med stor motor framöver, då flera tillverkare ser en avmattning av efterfrågan på detta. Man har ju på senare år kunnat på en kraftfull V6 motor till ex sprinter, amarok, mm. Då återstår endast Chevrolet o andra usa bilar som klarar kraven i upphandlingen. Alternativet är att vi vänjer oss vid mindre motorer o sänker kraven på fartresurser. I Finland kör man crafter, transit mm med standard motorer. I större städer i Europa kör man stora tunga bilar med tvillingmontage och påbyggda skåp, här tycker vi de är för klumpiga. En intressant utveckling således. Vad gäller utseende på ambulanser så är ju detta nått vi blåljus intresserade gärna tittar på. Men det är inget man prioriterar när man bygger bilar, fälgar blåljus extraljus Dekaler mm finns där enbart för funktionen. Då en ambulans har kort livslängd finns ingen mening att kosta på den dyr kosmetika.