I Utryckning nr 3-18 finns på omslagets baksida bild från brandstationen i Uppsala 1972, bild från LOK:s samlingar.
Bilden är helt klart från efter 1/1 -71, för då var blåljusreformen genomförd. Sedan lämnar jag faktiskt öppet för ifall
bilden skulle kunna vara från någon gång 1971 eller om den faktiskt är från 1972? Om den är från vår eller tidigare sommaren
kan det kanske vara så men inte hösten -72. Jag var tvungen att titta i mitt "arkiv" och hittade egna bilder på nylevererad Magirus släckbil
fortfarande med röda interimsskyltar. Den bilden är daterad -72 och man kan se att träden i bakgrund är fulla med gröna löv, således inte höst.
Kanhända var det så att lillpikéten, International jeep, först på bilden, ersattes av nya Magirus:en. Men min känsla är att bilden inte är från så sent
som från -72, men jag kan naturligtvis ha fel. Helt klart saknas hävaren Hi-Ranger på International 1800, vilken stod i port längst bort och levererades
sommaren -68. Men utbytet av den avbildade vagnparken gick sedan fort, efter Magirus kom frambyggd Scania 80 släckbil, regnr HHB115. Därefter
tankbil Scania 85, som för åtminstone till nyligen fanns i Almunge.