Vid mitt besök i Lund i går kväll fanns gamla 261-1210 på plats som 263-2020. Den var plundrad på gamla radionummer men hade ett A4-ark fäst innanför sidorutan mellan dörrarna, med radionummer 263-2020. Den skall märkas om helt, senare.
På gården, vid verkstaden, stod gamla 1410. Enligt planerna ska den återgå till stn Centrum som 1420.
På gården stod också en udda släckbil, med den gul och orange dekorrand som Eslövs, Höörs och Hörbys brandbilar fick när kommunerna, kortvarigt bildade ett förbund innan Rsyd kom in i bilden. Bilen har tidgare stått i Löberöd som 631 och blev sista släckbilen där. Den har sedan varit listad som reservbil och nu har den också ett A4-blad bakom rutan, där det står 261-1610. Ett intressant nummer som rätteligen borde tillhöra övningaplatsen Barbara enligt den gamla nummerordningen. Men Barbara har ingen egen släckbil så den har troligtvis stått en tid på stn Jägersro som reservbil (har funnit listor där Jägersro haft en reservsläckbil, men jag har aldrig sett någon där).
Innan färden till Lund kunde jag konstatera att gamla 1420 fortfarande står på stn Centrum och att Burlövs gamla 7010 fortfarande är Burlövs släckbil. Mötte den på väg till passning på Centrum som fått åka på förstärkning inom Jägersros område.
Vilket regnr har du på 4020 i Lödde? Är det PTE 997 så är det Hyllies gamla reservbil 142 som först var Centrums 101. Den har även stått i Eslöv som reserv.